maandag 2 februari 2009

Sta bom!

Dag allemaal!

Eindelijk kan ik even op internet. Hopelijk waren jullie nog niet al te ongerust, of juist wel...
Ben met 3 dagen vertraging uiteindelijk toegekomen op mijn stekje.
Heb lange tijd vastgezeten in dakar wegens vliegtuigtoestanden, dat heeft me dus de tijd gegeven om die stad te leren kennen. Conclusie van de verkenningstocht: Dakar is zot! Echt geschift druk, versta niet hoe ze er overleven.
Hier daarentegen is shet een waar paradijs. Ik heb een eigen hutje met bed en tafel, lekker gezellig en afgezien van de hagedis die in mijn toilet nestelt, is het volledig beestenvrij.

De stad is enorm afgeleefd, overal kraters in de hoofdweg, voor de rest geen weg. Iedereen rijdt met de fiets, waardoor ik wel eens aan gent moet denken.
Alles is zeer primitief. geen licht, geen frigos, geen niks. En hier op de burelen gaat de generator slechts van 9 tot 14u, dus tis bijna gedaan met spelen op de computer.
Nog iets wat het gebrek aan technologie illustreert: elk apparaat dat ik hier toon, noemen ze een "macina", een machien dus.

Vind het eigenlijk wel goed zo. ik heb leesmateriaal en kaarsen, en ik heb nog geen diarree gehad, wat wil een mens nog meer? Zijn lief ja, das wel een gemis...

Moet nu afsluiten, want ze leggen de boel plat.
Eén dezer ben ik er weer, met deze keer de leuke anekdotes.

De leute ginder!

5 opmerkingen:

  1. Ja Cé, was net al die crash rate van Senegal Airlines aant opzoeken ;)

    Eigenlijk geluk bij ongeluk, zo heb je toch Dakar ook eens gezien en bij deze zal ik nooit de finish van Parijs-Dakar gaan bezien ter plaatse :p

    Geniet er nog van en als je toch aan de diaree geraakt, heb je toch alvast gezelschap op je toilet van een lief hagedisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jipee jeej, onze cé is in het paradijs geraakt! Nu we al weten dat zijn internet werkt, willen we natuurlijk ook de post testen, dus laat dat postadres maar komen cé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is wel een adres, maar ze zeggen me hier dat er geen postbode is. Geen avance dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey cé!

    Leuk van je te horen! Jammer van je vertraging maar das ook een deel van de reis, en volgens sommige het belangrijkste deel! Niet enkel de weg er naar toe bedoel ik maar ook de vertraging, want als ik zo terug denk aan Mada dan weet ik het weer: heel lang wachten, das avontuur!!! En zo zalig dat je daar een eigen hutje hebt, zeker massa's foto's nemen, maar eerlijk gezegd heb ik geen foto's nodig om je daar zo in je hutje met een kaarsje en een boek te zien. Echt zalig maar ja das gemakkelijk praten voor iemand die gewoon de lamp moet aansteken om een boek te kunnen lezen!
    Heb je je hagedisje al een naam gegeven? Verzorg hem maar goed, maar misschien niet te goed want anders heb je er binnenkort wel 20?!
    Hoe vallen de mensen mee? een beetje sympathiek?
    Allé ga je laten, weer aan't werk!!! Hoe zit het met jou werk, al begonnen? of nog aan't acclimatiseren?
    Hier in Belgenland nog niet veel gebeurd trouwen, buiten dat het gistere nog eens heeft gesneeuwd (ook zalig) maar 's avonds was alles al weg (veel minder zalig).

    heel veel liefs,
    doe da goed daar, geniet ervan
    en tegen de diarree die er nog niet is, maar één middel en daar waarschijnlijk geen enkel probleem! Droge rijst eten, massa's
    dikke kussen en knuffel
    marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blij te horen dat alles in orde is daar.
    Hopelijk komen er vlug foto's, en hopelijk voor de hagedis krijg je geen spetters.
    Geniet van de rust,van het weer en van alles waar je van wil genieten!

    BTW: jij hebt toch zelf ervaring als postbode? ;-)

    Groeten,
    een ietwat jaloerse Steven vanop de werkvloer

    BeantwoordenVerwijderen