woensdag 25 maart 2009

Dorst!

Manman toch, tis hier serieus warm aant worden hoor. Ik drink hier zowat 5L per dag. En heus niet enkel palmwijn! Vooral water en chloor.
Het eerste wat ik doe als ik terug ben is me laven aan de liefde, en het tweede zal dan toch wel zijn het pakken van een pint of drie. Wie gaat er mee terrasjes doen in mei? Aan Steven moet ik dat zelfs niet vragen...

Ik zou continu in't water willen springen om wat af te koelen. En dan ziet ge daar zo'n prachtig kabbelend sabbelande rivier die zowat het paradijs lijkt voor mijn dorstige ziel. Spijtig genoeg besef ik dan telkens op tijd dat het niet het paradijs maar de verboden vrucht is. Al die verdomde parasieten die paraat staan (of hoe zeg je dat bij een drijvend, spartelend iets) om je levend te verslinden.

Ik ben dus gestrand in Bafata, het veldwerk ligt stil, dus stort me nu vooral op de PC, die wonderlijk genoeg nog geen problemen heeft gegeven. Waarschijnlijk wel te verklaren doordat hier bijna nooit internet is en virussen dus weinig kans maken...
Ze zijn nog steeds op zoek naar voedingsbodem voor mijn bacterietjes, zodat ik verder zou kunnen met veldwerk. Nu is er hoop dat er deze week iets toekomt uit Dakar.

Ik leg me dus zoals een goeie missionaris toe op het werk, het trachten te bereiken van de geestelijke verlossing, de studie, de interactiemet de lokale bevolking en het celibaat. Waarvan sommige zaken al wat moeilijker liggen dan andere.

Het viel me onlangs op hoe weinig afval ik produceer. Zo ongeveer het volume van een melkbrik per twee weken (1L dus bedenk ik plots)... En hoe weinig WC-papier ik verbruik. Ook al is dat zondag en maandag iets hoger geweest dan gewoonlijk door mijn eerste acute diarreebui.

Hopelijk lezen jullie in het volgende bericht dat ik griot ben geworden en de kora of balafon bespeel. Heb namelijk een griot-dorp ontdekt en ga er me eens laten opleiden int weekend denk ik.

Ik laat jullie nu,
en hoe goed ik het hier ook heb, ik zal enorm blij zijn jullie weer te zien!

5 opmerkingen:

  1. wij wachtten eigenlijk op de dertiende reactie om er één te plaatsen . Oud katholiek bijgeloof. wij vinden het heel leuk dat je dagdagelijks al deze prachtige negerinnentetten kunt contempleren.jazeker het is erg moeilijk om een trouw lief te blijven, wacht maar tot binnen een paar jaar. De beproeving wordt steeds erger tot wanneer je je als een echte man bij deze kwalijke wet zult neerleggen. Alzo sprak een wijze man die het allemaal heeft leren relativeren om zich tot het essentiële te leren beperken. Dadade nie verwacht van uwen ouwe hé.wij zijn erg blij dat ge van uw pijnlijke faecale problemen af zijt.Met ons gaat het allemaal goed , mijn rug reageert traag maar gestaag op de revalidatie. Voor de rest spreekt en schrijft men hier in alle media alleen nog over de crisis,lege pensioenkassen, langere loopbanen en andere energiecrisiessen.Vandaag ben ik met Zoé naar een infosessie geschiedenis gegaan en heb Freddie Mortier nog eens gezien. Ik denk dat de kogel door de kerk is en ze haar keuze definitief gemaakt heeft. Mail ons een paar dagen voor je thuiskomst wat je zoal het liefst in uw bord en in uw GLAZEN zou wensen (ben naar de wijnbeurs geweest en heb uw goede vriend van château Mayne Laborie ontmoet) toffe kerel!wij hopen allen je spoedig en in goede gezondheid terug te zien. Heb nog een paar havanas overgelaten. Salut en santé! Uw pa,uw ma en uw zusjes en uw hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat je rug eindelijk eens meewerkt! Zo kan je binnenkort weer stilletjesaan beginnen sporten.
    Zoégaat dus aan de oudste faculteit van Gent starten? Geschiedenis? Of filosofie? Nu, ik kan haar zowel de meest historische plekken in Gent tonen als de meest filosofische trekpleisters. Vooral in dat laatste ben ik sterk :) Maar ook de geschiedenis van Guiné-Bissau ken ik wel al wat. Ik wil er gerust een thesis over schrijven voor haar. Laten we zeggen, om af te ronden naar boven, 1000euro? Tis tenslotte crisis voor iedereen e.

    Behalve dan hier. Hier wordt rustig verdergebouwd, maar wel in aarde, hout en stro. We kunnen nog wat leren van de Guineers.

    En papa let toch een beetje op je woorden asjeblieft. "Negerinnentetten"...En dat op een publiek forum...Pa toch.

    Ik moet weg nu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Cé,

    En al wat werk? Hopelijk ga je nog niet dood van verveling want die geestelijke verruiming kan soms ook vast lopen en wat dan?!
    Wij hebben geen nood aan geestelijke verruiming, al hoe wel?! en werken lustig (euhhh) verder! Nog één weekje en dan kunnen we ook weer genieten van de zon en de sneeuw!

    Ik wou u effe inlichten over het feit dat de ticketten verkoop van couleur café al weer gestart is. Hier is de website: http://www.couleurcafe.be/ en amadou en mariam komen ook, dus heb je toch niet echt iets gemist hé tijdens je Afrikaanse avonturen! Ik kijk er al naar uit!
    Wanneer kom je terug in mei?
    Laat het op tijd weten hé dat we al wat vaten kunnen reserveren voor u, want natuurlijk gaan wij met u pintjes drinken als ge terug zijt!

    Hou u nog goe, geniet van alles wat ge op u weg tegenkomt en tot schrijfs
    ps: de low impact man zou trots zijn op u ik denk dat hij zelf meer afval verbruikt!

    kussen en knuffels
    marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hei blij je nog eens te horen!
    Verveling begint inderdaad toe te slaan. Misschien kom ik dus iets vroeger terug dan voorzien. En dan laat ik het je in première weten van zodra ik er zicht op heb.

    Affiche van couleur café ziet er extra verrukkelijk uit dit jaar. Ik reserveer al snel een combiticket en camping! Tworden weer 3 zalige dagen dan met onze bende.

    Gaan jullie nu nog eens skien? Jullie hebben toch een leventje e... Veel plezier en voorzichtigheid toegewenst (dat laatste vooral aan Ward)

    Kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Cé,
    Als het over drinken gaat dan ben ik altijd paraat
    Wanneer kom je nu eigenlijk precies terug? je spreekt van mei? als je het iets preciezer laat weten sta ik misschien met een pintje klaar aan de luchthaven (als je tenminste in België land tenminste) allee ik zal maar weer terug aan het werk gaan want anders betaald de belastingbetaler (jij dus niet) mij voor te babbelen met jou.

    de groeten en tot binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen