zaterdag 18 april 2009

Time is on my side

Dag vriendjes! Dag vriendinnetjes!

Alles goed daar? Hebben jullie nog steeds zon daar? Anders neem ik wel een flesje gecondenseerd zonlicht mee van hier. Zo’n kwaliteit vind je nergens anders! Flesjes palmwijn daarentegen zal ik niet kunnen meenemen, spijtig genoeg. Dat goedje blijft steeds doorgisten tot de fles explodeert. Een beetje zoals bij mijn experimenten voor de thesis ivm mestvergisting… En in de handbagage op’t vliegtuig mag je geen alcohol hebben.

Ik kan al niet meer wachten tot ik terug ben. Het is hier een fantastische ervaring geweest, maar de laatste weken begon de eenzaamheid me toch te folteren. De eerste 2 maanden was er altijd wel iets te ontdekken, had ik nog massa’s te lezen boeken, moest ik bezinnen enz… Maar de voorbije weken zat ik door mijn boekenvoorraad. Er wordt hier maar gewerkt van 8u30 tot 14u of 15u, en voor de rest van de dag zit ik dus alleen in mijn huisje. Goed, er komen vaak buurkindjes op bezoek, en ik ga dagelijks naar het centrum, ik sport, maar er blijft toch steeds veel tijd over dat ik helemaal alleen zit, zonder gezelschap, zonder bezigheid.

Maar binnen 4 dagen is dat dus over! Ik ben nu bezig enkele souvenirtjes in te slaan en afscheid te nemen van alle mensen en plekken. Morgen ga ik een gebied bezoeken, dat mettertijd ontwikkeld zou moeten worden tot nationaal park voor ecotoerisme. Er zijn olifantensporen gevonden, en allerhande dieren zoals zebra’s, gazellen, apen, etc. komen er drinken. Dat wordt dus genieten!
Er is wel nog veel sensibiliseringswerk nodig bij de bevolking. Dagelijks zie je hier mensen toekomen met bakkenvol vlees dat daar werd geschoten. Vooral apenvlees. De koffieman (theeman eigenlijk) hier eet bijna dagelijks apenvlees omdat het zo extreem goedkoop is. Ik vind persoonlijk dat het enorm stinkt en natuurlijk volledig af te keuren is. Maar ja, wat moet een arme mens anders doen om aan proteinen te geraken? Seitan en tofu zijn hier bijzonder onverkrijgbaar.

Nu goed,
Ik hoop jullie dus te zien vanaf zaterdagnamiddag! Eens in België hoor ik jullie wel om iets af te spreken e .

Kben pipidada nu

Dikke kussen

2 opmerkingen:

  1. Hey Cé,

    FIJN dat je terug komt, nog net op tijd voor wannes zijn vertrek!!!
    Zie je zeker Zaterdag!!!!!!!!!!! Feesten!!!
    dikke kus
    en geniet van de laatste dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello fils nog 1 hand om af te tellen...we zijn benieuwd...wit of zwart? met of zonder baard?
    Boodschap begrepen: we kunnen alles voor je klaar maken behalve rijst en apevlees. De tomaten bijna vergeten.
    Welkom thuis.

    BeantwoordenVerwijderen